Hoe kan ik PDF-bestanden gebruiken in een toets?

PDF bestanden kunnen op aan een toets en  verschillende items toegevoegd worden.

PDF koppelen aan het startscherm

Het is mogelijk om aan het startscherm van de toets een of meerdere PDF-bestand(en) te koppelen. Dit gebeurt op de introductiepagina van de toets. Studenten kunnen dan op de introductie pagina de knop resource/resources aanklikken om de betreffende bestanden te openen. Daarnaast kunnen studenten tijdens de toets ten allen tijde terugnavigeren naar de introductie pagina om alsnog de PDF te openen. Bekijk het artikel Hoe maak ik een pagina aan voor meer informatie over het aanmaken van de introductie pagina.

Het is ook mogelijk om één PDF te koppelen aan een toets als deze afgenomen wordt op een Chromebook of Chromebox. Hiervoor dien je contact op te nemen met je facultair coördinator Digitaal toetsen van je eigen faculteit.

PDF koppelen aan een item

Het is ook mogelijk om aan elke vraag een PDF toe te voegen. Zie 'Welke itemtypen kan ik gebruiken? ' om te zien welke verschillende vraagtypen er zijn en om door te klikken naar de desbetreffende instructiepagina. Op de specifieke instructiepagina's staat hoe je de PDF kunt toevoegen.

PDF koppelen aan een sectie

Het is mogelijk om een of meerdere PDF('s) aan een sectie toe te voegen. Zie het artikel hoe kan ik een sectie aanmaken voor meer informatie.

Previous Article Hoe voeg ik media-elementen (foto's/video's) toe?
Next Article Hoe kan ik Youtube video's streamen in items?