Een docent kan in zijn eigen ePortfolio een presentatie template maken en deze pushen naar studenten.
Studenten kunnen de presentatie vervolgens vullen met hun eigen documenten en teksten aan de hand van de in template aangeboden structuur.
In de instructie: Hoe maak ik een presentatie? staan de basisstappen voor het maken van een presentatie beschreven.
Nadat je een presentatie hebt aangemaakt kun je bij Pages een paginastructuur aanmaken die de studenten moeten aanhouden. Dit kan bijvoorbeeld op jaar zijn, op onderwerp, op competentie etc.
Voeg 'blanco' artifacts in via Add Components. Bijvoorbeeld een nog niet ingevuld formulier, of een voorzet voor een ander document. De student kan deze documenten downloaden, aanvullen en weer in de presentatie plaatsen.
Voeg tekstvakken in via Add Components om instructies aan studenten te geven. Bijvoorbeeld om aan te geven dat studenten bepaalde items (tekst, documenten, refelcties, beoordeelde assignments) zelf nog moeten toevoegen.
Dit is een voorbeeld van hoe de presentatie template eruit kan zien. Dit template kan worden gepushed naar de studenten.