Docent - Teacher

Hoe voeg ik documenten toe aan een cursus?

Updated on

Onder Content structureer je je cursus en voeg je cursusmateriaal toe, zoals documenten. Je voegt deze toe aan een (sub)module en elk nieuw document vormt een topic binnen deze (sub)module.

  • Navigeer naar Content in de navbar van je cursus.
  1. Ga naar de (sub)module waaraan je een document/documenten wilt toevoegen.  
  2. Klik op Upload/Create.
  3. Klik op Upload Files.
  • Klik op My Computer om documenten van je computer toe te voegen.
  • Als je de bestanden al eerder hebt toegevoegd aan Manage Files, klik je op Course Offering Files.  
  1. Om bestanden van je computer toe te voegen, klik je op Upload en selecteer je de juiste bestanden. Je kunt de geselecteerde bestanden ook eenvoudig slepen naar Drop files here.
  2. Klik eventueel op Choose Destination om aan te passen waar je het bestand wilt plaatsen in de mappenstructuur van je cursus. Deze mappenstructuur maak je aan onder Manage Files en is een goede manier om een duidelijk overzicht te houden van alle documenten die je in je cursus gebruikt of wilt gebruiken.
  3. Klik op Add. De documenten staan nu in de (sub)module.

Let op: je kunt in Brightspace maximaal een bestand van 1GB uploaden. Let bij het uploaden van documenten op auteursrecht. Meer informatie over auteursrecht lees je hier.

Als je wilt weten hoe je eigenschappen van het topic kunt aanpassen of het topic kunt verplaatsen, lees dan het artikel Hoe pas ik de eigenschappen van een topic aan of hoe verplaats ik een topic?

Previous Article Hoe maak ik een informatieblok (File) in een cursus?
Next Article Hoe voeg ik audio of video toe aan een cursus?