Hoe verstuur ik een e-mail vanuit de Classlist?

Via de Classlist kun je personen uit je cursus gemakkelijk individueel e-mailen, of een e-mail verzenden naar een groep.

Naar één persoon

Het is mogelijk om via de classlist studenten of andere personen die in de cursus staan ingeschreven individueel te e-mailen.

• Zoek de juiste persoon. Gebruik eventueel de zoekbalk.
  • Klik op het pijltje naast een persoon.
  • Klik op Send Email. Een nieuw venster opent, waarin het juiste e-mailadres al in het To-veld staat ingevuld.
  • Schrijf je bericht en klik op Send.

Let op: druk na het invoeren van een e-mailadres in het To- of Cc-veld niet op de Enter-toets. Doe je dit wel, dan wordt je bericht direct verstuurd.

Naar een groep

1. Selecteer de personen die je wilt e-mailen. Als je in een keer veel personen wilt selecteren, vink je het selectievakje naast Image aan.
  2. Filter op een groep door onder View By in het dropdownmenu Groups te selecteren. Klik op Apply, selecteer de gewenste groep en klik nogmaals op Apply.
  3. Klik op Email. Een nieuw venster opent, waarin de e-mailadressen van de geselecteerde personen al in het Bcc-veld staan ingevuld.

Schrijf je bericht en klik op Send.

Als je personen selecteert via het vakje naast Image, selecteer je alleen de personen op de betreffende pagina. Als je meer personen in de classlist hebt dan er op een pagina staan, selecteer je hiermee dus niet iedereen.

Via Email Classlist

Als je Email Classlist gebruikt, kun je selecteren of je een e-mail stuurt naar de studenten in de lijst, de docenten of iedereen.

• Klik op de Classlistpagina op Email Classlist.
  1. Selecteer of je een e-mail wilt sturen naar iedereen (All), alleen de docenten (Teacher) of alleen de studenten (Student).
  2. Filter op een groep door onder View By in het dropdownmenu Groups te selecteren. Klik op Apply, selecteer de gewenste groep en klik nogmaals op Apply.
  3. Klik op Send Email.

Als je een e-mail stuurt naar All, stuur je deze ook naar jezelf. Om dit te voorkomen moet je jezelf deselecteren uit de bcc van je e-mail, of een e-mail versturen via het tabblad Student.

Verstuurde e-mails terugvinden

Als je verstuurde e-mails terug wilt vinden, dan doe je dit via het envelopicoon in de minibar.

1. Klik op het envelopicoon.
  2. Klik op Email.
  • Klik op Sent Mail. Hier vind je alle e-mails die je via Brightspace hebt verstuurd vanuit de huidige cursus.

Kopie van alle e-mails doorsturen

• Wil je een kopie van alle verzonden items op een specifiek e-mailadres ontvangen? Kies dan in het Sent Mail-venster voor Settings.
  • Zet vervolgens een vinkje voor de optie Send a copy of each outgoing message to [email protected]. Brightspace vult hier het e-mailadres in dat ingesteld staat voor jouw profiel.
Previous Article Hoe gebruik ik de Classlist?
Next Article Hoe kan ik groepen gebruiken?