Hoe importeer ik het RU rooster in mijn calendar?

Je persoonlijke rooster staat niet in je Brightspace Calendar. Je kunt deze echter wel toevoegen vanuit RU MyTimetable. Hiervoor stel je je rooster samen in RU MyTimetable, download je deze en importeer je deze vervolgens in Brightspace. Je kunt ook per cursus navigeren naar RU MyTimetable vanuit Administration.

• Je kunt in de Calendar niet meerdere evenementen tegelijk verwijderen. Zorg er dus voor dat je het juiste rooster in de juiste cursus importeert, anders moet je alle afzonderlijke college's een voor een verwijderen.
  • Je download het iCalendarbestand van dat moment. Wijzigingen in je rooster worden dus niet doorgevoerd in de Brightspace Calendar.

Rooster bekijken in MyTimetable

• Klik op de gewenste cursus op je persoonlijke homepage.
  1. Navigeer naar Administration in de navbar van je cursus.
  2. Klik op RU Course Time Table. RU MyTimetable opent in een nieuw venster.

Rooster importeren in Calendar

Weet je nog niet hoe je moet werken met MyTimetable? Meer informatie en instructies hoe je je rooster samenstelt vindt je op de website van RU MyTimetable.

Bij het importeren van je rooster naar je Calendar, ziet Brightspace elk college/tentamen in het rooster als een apart event. Je kunt dan ook alleen een rooster toevoegen per cursus. Je hebt dus twee opties bij het exporteren en importeren van je rooster:

1. Je exporteert de roosters voor al je cursussen in een bestand en importeert deze in je sandbox. Het nadeel hiervan is dat de events in je sandbox staan en je dus geen goed overzicht hebt welk event bij welke cursus hoort. Daarnaast kun je in de agenda's van de afzonderlijke cursussen niet je college's zien.
  2. Je exporteert het rooster van elke cursus apart en importeert deze apart in de bijbehorende cursus in Brightspace. Het voordeel hiervan is dat de events van de verschillende cursussen gecodeerd op kleur in je Calendar staan als je alle agenda's tegelijkertijd bekijkt. Daarnaast kun je in iedere aparte agenda de college's voor die cursus zien.

Wij raden dus aan deze manier te gebruiken, ook al is dat iets meer werk.

1. Selecteer een cursus.
  2. Klik op Download.
  3. Klik op iCalendar. Er opent een nieuw venster.
  1. Kies voor welke periode je het rooster wilt downloaden, bijvoorbeeld voor het eerste semester.
  2. Klik op Download. De download verschijnt onder in je beeldscherm en is een .ics-file.
  • Navigeer in Brightspace naar je Calendar.
  1. Zorg ervoor dat je in de Calendar van de juiste cursus zit.
  2. Klik op Import Events. Er opent een nieuw venster.
  1. Kies voor welke deelnemers in de cursus je de colleges wilt toevoegen in de Calendar. NB: aangezien het rooster in de Calendar niet wordt geüpdatet, is het vaak niet handig om het rooster in de calendar van je studenten toe te voegen.
  2. Klik op Bestand kiezen en selecteer de .ics-file.
  3. Klik op Import.

Als je de evenementen toevoegt voor iedereen in de cursus (Everybody in the Course Offering), komen de colleges ook in de Calendar van je studenten te staan. Als je het rooster alleen in je eigen Calendar wilt zetten, kun je eerst een groep aanmaken onder Groups. Noem deze groep bijvoorbeeld Calendar en stel in dat je handmatig deelnemers toevoegt aan deze groep. Je voegt geen deelnemers toe, waardoor alleen jij deze groep ziet en alleen voor jou de evenementen in je Calendar zichtbaar zijn.

Previous Article Hoe gebruik ik Tasks in de Calendar?
Next Article Hoe gebruik ik Manage Dates?