Hoe verberg of maak ik cursusinhoud zichtbaar voor studenten?

Je kunt (sub)modules en topics zichtbaar of onzichtbaar maken voor studenten. Als je een (sub)module of topic onzichtbaar maakt, is deze niet zichtbaar voor studenten, ongeacht eventuele tijd- en of datuminstellingen.

Standaard staan modules (en topics) op Visible. Dit verander je in de (sub)module zelf:

1. Navigeer naar Content in de navbar van je cursus.
  2. Klik op de gewenste (sub)module.
  3. Klik rechtsboven in het scherm op het oogicoon. Er verschijnt een een schuifbalk waarmee je de (sub)module op zichtbaar (Visible) of onzichtbaar (Hidden) kunt zetten.
  4. Als je een (sub)module of topic op Hidden hebt gezet, zie je oogicoon met een streep erdoor ook in de linkernavigatiebalk.

Vergeet niet de (sub)module later weer te publiceren als deze zichtbaar moet zijn voor studenten.

De status van een topic verander je in het topic zelf:

1. Klik op het pijltje achter de naam van een topic.
  2. Klik op Hide from Users. NB: je kunt de status ook aanpassen via Edit Properties In-place.

Als een (sub)module gepubliceerd (Visible) is, maar de releasedatum (via Add dates and restrictions) in de toekomst ligt, dan zien studenten wel de naam en de omschrijving van die module (bijvoorbeeld: Lesmateriaal tweede semester), maar hebben ze er nog geen toegang toe. Hier kun je bewust gebruik van maken: je kunt studenten zo een hint geven van wat op de planning staat, zonder de daadwerkelijke inhoud van de module al prijs te geven.

Previous Article Hoe stel ik release conditions in voor een topic onder Content?
Next Article Hoe kopieer ik componenten uit de ene cursus naar een andere cursus?