Hoe kan ik een door de docent of secretariaat goedgekeurde invoer afkeuren?

Een docent of secretariaat keurt een cursus goed (in de eerste stap INVOER). Daarna komt die cursus beschikbaar voor de controleur. Deze kan op zijn beurt de cursus ook weer goedkeuren waarna het werkstroomproces is afgerond. Wanneer de cursus niet goedgekeurd kan worden (omdat die incompleet is, of onduidelijk) dan kan de medewerker die de controle doet, de cursusinvoer afkeuren. In deze werkinstructie wordt beschreven hoe dat in zijn werk gaat.

Voorwaarden om de controle stap te kunnen uitvoeren

Om de stap "Controle" te kunnen uitvoeren moet je als medewerker aan de volgende voorwaarde voldoen:

1. Je bent lid van de medewerkergroep CAT-CONTROLE van jouw faculteit
  2. Je hebt het profiel VSS_STUDIEGIDS_CONTROLE bij jouw faculteit.

Wanneer je dus geen cursussen te zien krijgt als controleur, neem je contact op met de lokaal functioneel beheerder van de faculteit.

Afkeuren van een cursus

Om een cursus af te keuren ga je als volgt te werk.

1. Log in en zoek de cursus op. Dat kun je doen door te zoeken op het type 'stap'. Wanneer je zoekt op "Controle" dan krijg je alle cursussen te zien die op dat moment ter controle worden aangeboden aan jou.
  2. Selecteer de cursus om te gaan bewerken.

Keur de geselecteerde cursus af met een reden.

Om de cursus met een reden af te keuren ga je als volgt te werk.

1. Klik op de link "Afkeuren"
  2. Voer in het  dialoogvenster de reden van afkeuring in.
  3. Klik op de knop "Afkeuren". Er wordt een bevestiging van de afkeuring getoond. De docent of het secretariaat dat de cursus bewerkte (de behandelaar)  krijgt nu een mail waarin staat dat de cursus is afgekeurd. In die mail staat ook weer een link naar OSIRIS Cursusinvoer waar de cursus nu weer zichtbaar is omdat deze is teruggezet naar de stap INVOER.
  4. Klik op de knop "Terug" om naar het cursusoverzicht te gaan.
Previous Article Hoe voeg ik een docent toe aan mijn cursus?
Next Article Hoe kan ik een door de docent of secretariaat goedgekeurde invoer goedkeuren?