Hoe werk ik met progress reviews?

Wat is een progress review?

Studenten kunnen tussentijdse voortgangsevaluaties van hun doelen aanvragen. Ze kunnen hiervoor bijvoorbeeld docenten, mede-studenten of stagebeoordelaars (externen) vragen en ze kunnen ook zichzelf beoordelen. Als ze dit meerdere keren tijdens het proces doen, kunnen ze zien welke voortgang ze geboekt hebben. Het gaat er hierbij om hoe goed de student het doel al beheerst. Als docent kun je dus een verzoek voor een progress review krijgen.

Wil je weten hoe je een voortgangsevaluatie maakt, lees dan deze handleiding op de website van Portflow.

Waar vind ik zo'n verzoek van een student?

Als een student je vraagt om één of meerdere doelen te evalueren, krijg je hiervan een melding in Portflow. Dan kun je het verzoek accepteren of afwijzen. Je kunt ook een overzicht van alle progress reviews zien op de pagina (1) My access & requests en dan onder het kopje (2) Progress reviews.

Hoe reageer ik op zo'n verzoek?

In deze handleiding van Drieam lees je hoe je reageert op zo'n evaluatieverzoek.

Voortgang zien

Wil je de voortgang van een bepaald doel bekijken? Als een rubric is gebruikt voor de evaluaties, dan kan dat.

Je hebt als docent wel toegang nodig tot het doel om dit te kunnen bekijken. De student kan die toegang geven.

Ga eerst naar het doel zelf. Dit doe je door binnen een collectie het doel aan te klikken waar je benieuwd naar bent. Er verschijnt een venster met details van het doel.

Klik op Feedback om een overzicht te zien van alle feedback op het doel.

Je kunt ook de ontwikkeling volgen in een grafiek. Klik daarvoor op Growth. Je ziet hier een tijdlijn met daarin alle evaluaties over de tijd heen en van meerdere rollen, als er aan anderen om een evaluatie is gevraagd.

Je kunt ook meerdere resultaten van voortgangsevaluaties bekijken via Progress Review Requests. Zo kun je ook inzichten krijgen in de gemiddelde beoordeling van meerdere doelen in een spindiagram.

Previous Article Hoe vraag ik een template aan?
Next Article Welke rubrics zijn beschikbaar?