Set of les aanmaken en bewerken in MemoryLab

In MemoryLab zijn er twee manieren om een les aan te maken: je kunt een set aanmaken (een set van verschillende lessen die bij een cursus horen) of je kunt een enkele les aanmaken.

Onthou dat je achteraf geen losse lessen aan een set kunt toevoegen; als je een set van lessen hebt, maak dan eerst de set en plaats daar de lessen in.

1. Een set aanmaken

1. Op de startpagina kun je op twee manieren beginnen met het aanmaken van een set. Er zijn twee knoppen: 'create lesson or set'

of de '+' rechts onderaan de pagina.

1. Een pop-upvenster geeft je de optie om een enkele les of een set lessen te maken.
  1. Voor een set van lessen selecteer je “Create set of lessons”. Dit brengt je naar het scherm “Lesson Editor”.
  1. Kies de taal van de set.
  1. Gebruik de formele cursustitel inclusief een jaaraanduiding (bijv. Cognitieve psychologie 22/23).
  1. Studenten kunnen ook een aantal Mastery Credits behalen. MemoryLab meet de vooruitgang van leerlingen door mastery credits toe te kennen. Een leerling verdient een credit wanneer hij op een dag alle lesonderdelen beheerst, gebaseerd op nauwkeurigheid en reactietijd. Het behalen van een credit duurt ongeveer 30 minuten. Leerlingen kunnen per les per dag één credit verdienen.
  1. Klik op “Save set” om je set op te slaan.

Met “Practice Difficult” kunnen leerlingen de 20 moeilijkste onderdelen uit verschillende lessen van de lesgroep oefenen. Ze kunnen
mastery credits verdienen. We raden deze optie echter af als u lessen van verschillende types hebt (meerkeuze- en typelessen, afbeeldingsopdrachten en tekstopdrachten, enz. en typen, afbeeldingsaanwijzingen en tekstaanwijzingen, enz.)

2. Een enkele les aanmaken

1. Om een enkele les aan te maken, selecteer je “Create lesson”. Vervolgens voer je titel en beschrijving (optioneel) in en kies je onder "category" de taal van de les.
  1. Daarna kom je terecht in de “Lesson Editor” en kun de vragen via "Add fact" toevoegen.

Leerlingen kunnen je set of les alleen vinden als ze de taal van hun bibliotheekpagina hebben ingesteld op de taal die je hebt gekozen voor de set/les. Ze kunnen je set of les vinden door de taal van hun bibliotheek te wijzigen, de pagina te verversen en te zoeken naar de set.

3. Een les aanmaken binnen een set

1. Om een les aan te maken binnen een set, maak je eerst een set aan en klik je vervolgens op “Add lesson”.
  1. Voer een titel en beschrijving voor je les in.
  1. Kies de taal van de les. Vergeet niet dat leerlingen je les alleen kunnen vinden als ze de taal van hun bibliotheekpagina hebben ingesteld op de taal die je voor de les hebt gekozen.
  1. Maak de les die je nodig hebt door de opties te selecteren in de “Lesson Editor". Onder "Answering method" kun je ook het type vraag kiezen. Meer informatie over het maken van type- of meerkeuzevragen lees je hier.

In de onderstaande tabel kun je meer lezen over de beschikbare functies van de "Lesson Editor"

4. Wijzigingen aanbrengen

Je kunt op twee manieren wijzigingen aanbrengen in sets of lessen:

1. Ga je naar de het beginscherm, klik op het tandwiel-icoontje en kies “Edit” uit het uitklapmenu.
  1. Je bevindt je in de set of les en klikt op het tandwiel-icoontje en kiest vervolgens 'Edit" uit het uitklapmenu.
Previous Article Introductie MemoryLab
Next Article Vraagtypes binnen een les