Hoe kun je MemoryLab gebruiken om een deel van je toets te vervangen?

Toets vervangen met Mastery Credits

Om de onderwijstijd zo goed mogelijk te benutten, kun je een toets vervangen met de Mastery Credits. MemoryLab biedt een oplossing door het leerproces continu te monitoren met een computationeel cognitief model. Dit model wordt tijdens het leren geüpdatet en geeft op elk moment aan hoe goed elk feitje wordt beheerst. Wanneer voldoende feitjes voldoende goed beheerst worden, geven AI-algoritmen aan dat 'mastery' is bereikt, waardoor traditionele toetsen overbodig worden.

Wat kan ik doen als sommige studenten het systeem niet willen gebruiken?

Als de ene helft van je studenten wél gebruik wil maken van MemoryLab en de andere helft niet, kun je verschillende tentamenopties aanbieden. Studenten die MemoryLab gebruiken en Mastery Credits behalen, hoeven de kennisvragen niet meer te maken tijdens het tentamen. Studenten die geen gebruik maken van MemoryLab, krijgen deze kennisvragen wel in het tentamen.

Previous Article MemoryLab toevoegen aan je Brightspace-cursus (en gradebook)
Next Article FAQ studenten over MemoryLab