Hoe voeg ik een docent toe aan mijn cursus?

Bij het bewerken van de cursus kunnen docenten worden toegevoegd of verwijderd aan de cursus. In deze instructie wordt getoond hoe dit in zijn werk gaat.

Klik op "Details" in het Docentengedeelte van de cursusinformatie.

Klik op de link "details" van de sectie "Docenten"

Bewerk de docenten in de cursus

1. Klik op de knop "Voeg docent toe" om een nieuwe docent aan de cursus toe te voegen.
  2. Klik op de link "Wijzig om de gegevens van de docent te wijzigen
  3. Klik op de link "verwijder" om de docent te verwijderen

Selecteer de docent

1. Door een begin van de naam in het veld Docent te typen, worden de mogelijke docenten die geselecteerd kunnen worden getoond in een lijst.
  2. Indien de gezochte naam er niet bij staat, klik dan op de link "Meer".

Selecteer de rol van de docent in de cursus

1. Door te klikken op het loepje naast het veld "Rol"
2. verschijnt een scherm waaruit een docentrol gekozen kan worden (voor informatie over de verschillende rollen zie volgende paragraaf).

3. Dubbelklik op de gekozen rol of klik op OK en daarna op "Verder".

Door te klikken op het informatie-icoon naast de docent (?) verschijnt uitleg over de verschillende kenmerken van de docentrollen.

Deze kenmerken tussen de haakjes achter de rol hebben de volgende betekenis:
- studiegids: j of n geeft weer of de docentrol in de studiegids bij de cursus genoemd wordt
- resultaten: j of n geeft weer of de docentrol rechten geeft om in Osiris Docent resultaten te kunnen invoeren bij één of meerdere toetsen van de cursus (het kiezen
 van de toetsen volgt)
- LMS: j of n geeft weer of de docentrol automatisch wordt gekoppeld aan de cursus/COURSE in het LMS (Learning Management System, d.w.z. Brightspace).

Selecteer de toetsen waarvoor deze docent resultaten kan invoeren

Nadat je in de voorgaande stap op de knop "Verder" hebt geklikt, worden de toetsen van de cursus getoond. Afhankelijk van de faculteit, kun je nu aanvinken bij welke toets(en)  de docent resultaten mag invoeren. In bovenstaand voorbeeld mag de docent alleen TOETS-01 - Portfolio test beoordelen.

Klik op de knop 'Gereed" om de toevoeging te bevestigen.

Let op: of je als docent resultaten kunt invoeren is óók afhankelijk van het gebruikersprofiel dat je hebt. Dit profiel wordt door de key-user van de faculteit toegekend ( profiel VSS_DOCENT). Klik hier om te zien bij welke key-users van je  faculteit  je kunt nagaan of je het juiste profiel hebt om resultaten in te voeren. Niet elke faculteit gebruikt de mogelijkheid van OSIRIS om resultaten in te laten voeren door docenten.

Previous Article Hoe kan ik de cursus waarvan ik behandelaar ben, overdragen aan een collega?
Next Article Hoe kan ik een door de docent of secretariaat goedgekeurde invoer afkeuren?