Wat is TrainTool?

TrainTool is een online tool die dient als hulpmiddel voor studenten wanneer zij hun communicatieve vaardigheden willen trainen. Met TrainTool kunnen grote groepen studenten hun gespreksvaardigheden oefenen, door middel van Smart Video Role Play.

Studenten krijgen in een filmpje een bepaalde situatie voorgelegd. Vervolgens nemen zij hun reactie op deze situatie op via een laptop of mobiel, dit kunnen zij net zo lang oefenen tot ze tevreden zijn. Daarna delen zij de opname met docenten en/of medestudenten, die hier vervolgens feedback op kunnen geven. Op basis van de feedback kan de student er voor kiezen om een verbeterde versie van het gesprek op te nemen.

Oefenen kan zowel via de desktop als op mobiel of tablet via de app.

Gebruik Smart Video Role Play app

• Bekijk de video's op YouTube voor meer inspiratie of navigeer naar de helpdesk van TrainTool (in het Nederlands en in het Engels). Hier vind je artikelen over het inrichten van TrainTool.
  • Wil je meer weten over het gebruik van TrainTool aan de Radboud Universiteit? Bekijk de voorbeelden van collega's die TrainTool eerder in hun onderwijs in hebben gezet.
Next Article Welke rollen zijn er in TrainTool?