Een SCORM-pakket is een e-learningmodule die je als een enkel bestand kunt toevoegen aan je cursus.
- Navigeer naar Content in de navbar van je cursus.
- Klik op de (sub)module waarin je het SCORM-pakket wilt plaatsen.
Wil je een HTML e-learningmodule aan je cursus toevoegen in plaats van een SCORM-pakket? Lees dan het artikel Hoe plaats ik een HTML e-learningmodule in mijn cursus?
- Klik op Upload/Create.
- Klik op New SCORM/xAPI Object.
- Kies het SCORM-object uit de lijst met pakketten die je al eerder geüpload hebt.
- Of klik op Bulk Upload om een nieuw SCORM-pakket te uploaden. Sleep het pakket naar Drop files here or click to upload of klik hierop om op je computer naar het bestand te navigeren.
- Verander eventueel de naam van het bestand (bijvoorbeeld als het pakket op je computer een cryptische naam heeft, waardoor je het niet gemakkelijk terug kunt vinden in Brightspace).
- Voeg eventueel een beschrijving toe.
- Kies onder Course Package Player Options of je wil dat het SCORM-pakket in een nieuw venster wordt geopend.
- Stel eventueel in of een student de SCORM module wel of niet opnieuw mag maken, indien de tool waarmee je het gemaakt hebt dit zelf niet ondersteunt.
- Klik vervolgens op Next.
Met de Course Package Navigation Options hoef je niks te doen. Er staat standaard geselecteerd dat het pakket zelf navigatie bevat en er dus geen externe navigatie van Brightspace wordt toegevoegd. Op deze manier werkt alles naar behoren. Verander deze instelling dus niet.
- Selecteer het SCORM-object dat je net hebt geüpload.
- Klik op Next.
- Selecteer of je een grade item wilt maken voor het SCORM-object.
Als je Yes selecteert, maakt Brightspace automatisch een grade item aan (dit is dus anders dan bijvoorbeeld bij Assignments, waar je zelf het grade item moet maken!). Dit grade item wordt niet gekoppeld aan een grade category. Als je het SCORM-object niet wilt beoordelen, selecteer je No. - Onder Grade Calculation Method stel je in hoe het cijfer wordt berekend:
- Highest Attempt: de poging met de hoogste score telt.
- Lowest Attempt: de poging met de laagste score telt.
- Average of all Attempts: de score is de gemiddelde score van alle pogingen.
- First Attempt: de eerste poging telt.
- Last Attempt: de laatste poging telt.
- Onder Version Control selecteer je of de meest recente versie van het SCORM-object wordt weergegeven (Always display the latest version) of de versie die je nu aan het toevoegen bent, ongeacht of er nieuwere versies zijn (Display this version even if a new version is added). Als je Always display the latest version aanvinkt, dan overschrijft Brightspace een SCORM-object als er een nieuwere versie beschikbaar is.
- Kies onder Course Package Player Options of je wil dat het SCORM-pakket in een nieuw venster wordt geopend.
- Klik op Add. Het object wordt nu aan je cursus toegevoegd.
Nadat je een SCORM-object hebt toegevoegd, moet je deze nog op Required zetten. Als je dit niet doet, dan zet Brightspace het behaalde cijfer voor het SCORM-object niet in Grades!
- Na het plaatsen van je SCORM-object kun je deze nog verbergen voor studenten door op de schuifbalk naast Visible te klikken.
- Na het plaatsen van je SCORM-object moet je deze op Required zetten. Klik op het dropdownmenu achter No Completion Tracking.
- Selecteer in het dropdownmenu Required: Automatic.
Controleer altijd of je SCORM-pakket naar behoren werkt. Dit voorkomt dat studenten er later achterkomen dat er iets niet goed staat.