Docent - Teacher

Hoe kan ik Sections gebruiken?

Updated on

Sections

Met Sections verdeel je niet alleen studenten, maar ook docenten binnen een cursus in twee of meerdere secties. Dit kan je helpen om overzicht te houden in een cursus met een grote hoeveelheid deelnemers, waarbij docenten slechts een selecte groep studenten mogen zien en beoordelen. Docenten en studenten die in een sectie zijn ingedeeld zien alleen andere deelnemers van hun sectie en docenten zien alleen de ingeleverde opdrachten en cijfers van de studenten in hun sectie.

Met Sections kun je:

  • in de rol van Teacher (en lager) alleen de grades, assignments, quizzes en surveys van studenten binnen jouw sectie inzien en beoordelen;
  • studenten binnen een sectie weer indelen in groepen;
  • cursusmateriaal aan de hand van release conditions beschikbaar maken voor studenten van specifieke secties.

Alleen de cursuscoördinator (Coordinator rol) blijft in de hele cursus toegang houden tot alle inhoud, secties en deelnemers. En alleen deze kan secties aanmaken en beheren.

Hoe zet ik Sections aan binnen mijn cursus?

Om gebruik te maken van Sections in jouw cursus, moet je deze functionaliteit eerst aanzetten.

  1. Ga in de navbar van jouw cursus naar Administration.
  2. Klik vervolgens op Course Admin.
  1. Ga naar Course Offering Information.
  1. Vink onder Sections de optie Course has sections aan.
  2. Klik onderaan de pagina op Save.